.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دود تخلفات به چشم نظام می رود؛
انتقاد معاون استاندار از تبلیغات زودرس نامزدهاي شورا
آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی با انتشار جزوات، سالنامه ها، بنرها، کارت ویزیت ها، راه اندازی کارناوال ها خودرویی و شام دهی ها در ایامی که هنوز ماه ها تا شروع تبلیغات رسمی باقی مانده از مصادیق بارز بی انضباطی و تخلف انتخاباتی است.
انتقاد معاون استاندار  از تبلیغات زودرس نامزدهاي شورا

رئیس ستاد انتخابات مازندران با تاکید بر تقویت روحیه قانونگرایی در نامزدهای احتمالی شورای اسلامی شهر و روستا، از تبلیغات زودرس برخی از این نامزدها انتقاد کرد.

به گزارش شمال نيوز ،هادی ابراهیمی در گفتگو با مهر با انتقاد از بی انضباطی های تبلیغاتی برخی از نامزدهای احتمالی که برای مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها آماده می شوند، گفت: قانونمندی و مقید دانستن خود به مفاد قانون انتخابات، یکی از نخستین مولفه های احراز صلاحیت نامزدها و اخذ مجوز حضور آنها در انتخابات است.

وی افزود: آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی با انتشار جزوات، سالنامه ها، بنرها، کارت ویزیت ها، راه اندازی کارناوال ها خودرویی و شام دهی ها در ایامی که هنوز ماه ها تا شروع تبلیغات رسمی باقی مانده از مصادیق بارز بی انضباطی و تخلف انتخاباتی است.

این مسئول در پاسخ به سئوالی پیرامون تبعات این تخلفات، گفت: تخلفاتی نظیر دادن وعده های دروغین و دور از انتظار و توانایی نظام و افراد، دارای تبعات متعددی از جمله بالا رفتن انتظارات مردم از نظام و توسعه بی اعتمادی مردم به مدیران نظام شده که در حالت گسترده به کاهش مشارکت مردم در انتخابات می انجامد و از این نظر این نامزدها باید بدانند که دود تخلفات آنها به چشم نظام می رود و متضرر اصلی این بی انضباطی ها، مردم خواهند بود.

وی افزود: ایجاد فضای زودرس انتخاباتی بر خلاف رهنمودها و تذکرات جدی رهبری بوده و موجب اشتغال زودهنگام افکار عمومی و آحاد مردم به موضوع انتخابات است و از طرفی نقض مشهود قانون انتخابات محسوب می شود.

ابراهیمی به سئوال دیگری در خصوص علت کثرت نامزدها پاسخ داد: تعدد و تکثر نامزدها در شرایطی که افراد مبتنی بر مجوزهای قانونی وارد میدان رقابت شوند، امر مذمومی نیست و به تعبیری نشانه نهادینه شدن احساس مسئولیت اجتماعی در آحاد شهروندان است که طبعا پدیده ای ممدوح است و تنور انتخابات را گرم نگه می دارد.

وی افزود: آنچه که نگران کننده است، مربوط به حضور و میدان داری افرادی است که علیرغم برخورداری از کف استانداردهای قانونی، فاقد سقف توانایی ها و مهارتها در راستای کیفیت بخشی به شوراها و تصمیمات و مصوبات این نهاد ارزشمند مدنی بوده که مربوط به ما نیست و متوجه مردم است که باید با مطالعه دقیق رزومه ها و برنامه های نامزدها، نهایت تلاش خویش را برای انتخابات شایسته ترین ها و ترجیح اصلح به صالح انجام داده و فرهیختگان و دلسوزان جامعه را از این نگرانی رهایی بخشید.

معاون استاندار مازندران گفت: انتخابات با همه ساده نمایی هایش از فرمول ها و پیچیدگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و همه باید برای برگزاری موفقیت آمیز آن تلاش بی وقفه ای داشته باشد و کافی است که در این رابطه هر کس به وظیفه شرعی و شهروندی خود به نحو احسن وجه عمل کند.

ابراهیمی از نامزدها خواست تا قانون انتخابات را مطالعه و مفاد آن را اجرا و شان خود را به عنوان یک شهروند فرهیخته و برجسته حفظ کنند و به اشکال غیرمتعارف کاری را انجام ندهند و بر اساس آموزه ها و رهنمودهای رهبری عمل کرده و رفتار ولایتمدارانه را از خود به نمایش بگذارند.

چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر روستا، 24 خرداد 92 در ایران اسلامی برگزار می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 فروردين 1392
آقای دکتر ابراهیمی ضمن تبریک سال نو بعرض میرساند این تازگی نداره . تا بوده همین بوده ، این آقایان درآمدشان چیه ؟آیا وضع مالی خوبی دارند که اینگونه پذیرائی میکنند همه شان اسپانسر دارند و فردا کلی انتظار .چرا قانونی نمیذازند برای نامزدهای انتخاباتی مبنی بر آزمون قوانین شهرداریها و شوراها بعد از قبولی نامزد بشند . چرا اینقدر دزدی تو شوراها رخ میده بابل -ساری - قائمشهر تو سطح کشور جای خود . این ها همه بار مالی برای نظام داره آبروی ما را بردند من که رای دادم به آقای کمیل گوران چر ا باید دزدی کنه چه کسی جوابگو میباشد آقای دکتر ابراهیمی ؟؟؟؟ پس منطقی باشیم اینها بفکر خودشانند این همه هزینه با این گرانی فردا به فکر من و شما هستند ؟بعیده بخدا ؟ زمان نشان داده است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.